facebook paylaş Googlede Ara

SGK'dan Çeyiz Parası - SGK'dan Yetim Aylığı Alanlara Çeyiz Parası

SGK çeyiz parası nekadar, SGK çeyiz parası veriyor, SGK çeyiz parası kime veriyor, SGK çeyiz parası almak için ne yapmalıyım, SGK çeyiz parası ne kadar verecek, SGK çeyiz parası verecek mi, SGK çeyiz parası ne zaman verecek, sgk yetim aylığı, sgk yetim aylığı alana çeyiz parası veriyor

SGK Çeyiz Parası Verecek

SGK yeni bir uygulama ile Yetim aylığı alırken evelenen kıza Çeyiz Parası verecek.

SGK dan yetim aylığı alırken evlenen kıza yada Emekli Sandığından yetim aylığı alırken evlenen kıza çeyiz prası erecek.

SSK ve Bağ-Kur'lular için 24 katı,
Emekli Sandığı'ndan yetim aylığı alanlar için ise 12 katı çeyiz parası verecek.


EVLENME ÖDENEĞİ YA DA ÇEYİZ PARASI5510 sayılı Kanun'un 37. maddesine göre;
"Evlenmeleri nedeniyle, gelir veya aylıklarının kesilmesi gereken kız çocuklarına evlenmeleri ve talepte bulunmaları halinde almakta oldukları aylık veya gelirlerinin iki yıllık tutarı bir defaya mahsus olmak üzere evlenme ödeneği olarak peşin ödenir. Evlenme ödeneği alan hak sahibine, aylığının kesildiği tarihten itibaren 2 yıl içerisinde yeniden hak sahibi olması halinde, 2 yıllık sürenin sonuna kadar gelir veya aylık bağlanmaz, bu durumda olanlar 60'ıncı maddenin birinci fıkrasının (f) bendi kapsamında genel sağlık sigortalısı sayılır..."
Madde metninden de görüleceği üzere SSK veya Bağ-Kur'lu ana-babasından yetim aylığı alan kızlar evlenirse, aldıkları yetim aylığı evlilik sebebiyle kesilir. Aylığı kesilen kızlar SGK'ya dilekçe gönderip evlenme ödeneği (çeyiz parası) talep ederlerse kendilerine son aldıkları yetim aylığının 2 yıllık tutarı ödenir. Evlilik 2 yıldan önce son bulursa 2 yıl bitinceye kadar yeniden yetim aylığı bağlanmaz. Ayrıca, 2 yıl boyunca da GSS'ye prim ödemeden sağlık hizmetlerinden yararlanabilirler. Bu sebeple yetim aylığı alırken evlenirseniz mutlaka çeyiz parası talebinde bulunun.

Kaynak: Habertürk.com

Kategori: , , , , , , ,

0 yorum

Yandex.Metrica