facebook paylaş Googlede Ara

2013-2014 Ortaöğretim Yeni Sınav Sistemi - Yeni Ortaöğretim Sınav Sistemi Nasıl Olacak? - SBS Yerine Nasıl Bir Sınav Sistemi Uygulanacak?

2013-2014 ortaöğretimler için yeni sınav sistemi, sbs yerine nasıl bir sınav sistemi geldi, yeni ortaöğretim sınav sistemi, yeni orta öğretim sınav sistemi nasıl olacak, 2013-2014 ortaöğretim sınav sistemi nasıl olacak, ortaokul öğrencileri hangi sınavlara girecek, sbs yerine hangi sınavlar baz alınacak,  yeni sınav sisteminde neler değişti, sbs yerine nasıl bir sınav sistemi uygulanacak

Yeni Orta Öğretim Sınavı Nasıl Olacak?

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı'nın yaptığı açıklamasıyla SBS tamamen kalkmış oldu. Merkezi sınav sistemi şeklinde yapılan SBS yerine yeni bir sınav sistemi geliyor. Daha önce öğrencilerin liseye geçişlerinde SBS sınavı baz alınırken yeni sistemle birlikte fen, matematik, Türkçe, yabancı dil, din kültürü ve ahlak bilgisi ile inkilap tarihi ve Atatürkçülük dersleri, merkezi değerlendirme sistemi kapsamında olacak.

İşte 2013-2014 Ortaöğretim Yeni Sınav Sisteminin Ayrıntıları;

2013 2014 yeni ortaöğretim sınav sisteminde; iki yazılısı olan derslerden birincisi, üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi olmak üzere yapılacak.

Ortaöğretime yerleştirmede, öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf yıl guncelportalblogspot sonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının yüzde 30'u ile 8. sınıf ağırlıklı merkezi sınav puanının yüzde 70'inin toplamı, yerleştirmede esas puanı oluşturacak.

Bu sınav sistemiyle birlikte dershaneler de kaldırılıyor. Burada amaç öğrencilerin okullarda daha iyi bir eğitim alması ve okuldaki derslerine daha fazla özen göstermesi. Öğrenciler daha önce okuldaki derslere çok fazla önem göstermiyor bu açıklarını dershane yardımıyla kapatabileceklerini düşünüyorlardı. Tabi okullardaki eğitimde ortada. Yeni getirilen bu sınav sistemiyle öğrencilerin derslere karşı daha ilgili olmaları amaçlanıyor çünkü alacakları sınav notları lise kayıtlarında belirleyici olacak.

Bu sınav sistemiyle birlikte mazereti olan öğrencilere telafi sınavı yapılacak. Öğrencilerin gireceği sınavlardan 1 tanesi test şeklinde yapılacak.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı ; artık öğrenciler sürekli sınav sitresi altında olmayacak sınav sitresi yaşamayacak ve hasta olursam sınava giremezsem ne olacak diye kara kara düşünmeyecek dedi.

Kategori: , , , ,

0 yorum

Yandex.Metrica